02/06/2007

Enginar

Tarim toplumundan kopup en endustriyel cagi yasamakta olan insanyavrusu olarak, haftasonu onemli bir kesifte bulundum, cahilligime verin lutfen. Fotodan da anlasildigi uzere enginarin meger cok guzel mor bir cicegi varmis!!! Kendisini artik sadece bir besin maddesi olarak degerlendirmekten gun itibari ile vazgeciyorum.


Yine de.... Kolesterol dusurucu, sindirimi kolaylastirici, karaciger ve bobrek faaliyetlerine iyi gelici antioksidan enginar'in gectigi yemek tariflerini benim gibi mutfak islerine uzak biri listelemeyecek burda. Sadece Fransa'daki ilginc tuketim sekline deginmekle yetinecegim. Yemek literaturune de uzagim, mazur gorun, deyimler guldurmesin. Burda, haslanan topak enginar, egim saglamasi acisindan altina bicak konulan tabaga butun halinde konuluyor. Egik tabagimizin alt kismina doktugumuz sauce vinaigrette (hardal&zeytinyagi&sirke&tuz&karabiber karisimi) e banilan yapraklar teker teker disleniyor. Eglenceli oldugu kadar muthis lezzetli olan bu yeme sekli maalesef cok zaman aliyor. Sonunda kabak gibi enginarin "kendi"si kaliyor. Yas ilerledikce (ama nereye??) sebze sever oldum, hazir mevsimi gelmisken, lutfen yeyiniz.

Bir de cok sevdigim deyim ve atasozleri var elbet: Fransizca "avoir un coeur d'artichaut(enginar kalbine sahip olmak)" ilk duydugumda cok guldurdu beni. XIX. yyda kullanilmaya baslanan bu laf kumesi, "sipsevdi" anlamina gelmekteymis. Enginarin merkezi kalp ise, sayisiz yapraklardan her biri ilgi duyulan kisiler imis.

Enginar topicini sonlandirmadan evvel, bir de suna goz atin.

Design Poul Henningsen
Manufacturer Louis Poulsen


1958 de dizayn edilen PH artichoke bir tasarim harikasi olarak kabul ediliyor. Poul Henningsen'in kendi sozleriyle:

"It has always been the idea that the PH-lamp should be the lamp for the home. Due to its qualities and its modern appearance it had to be accepted first in offices and public buildings, but it is constructed with the most difficult and noble task in mind: lighting in the home. The aim is to beautify the home and the who live there, to make the evening restful and relaxing."

5 comments:

Goddess Artemis said...

Zeytinyağlı Yiyemem Aman

Sevgilerimle :o)

Zeynep said...

yüz yıllık enginar yiyicisiyim, inan ben de şimdi öğrendim.
hatta fotoğrafı görünce de devedikeni zannettim.
utanmasak ağaçta yetişiyor falan zannedeceğiz.

MorKoyun said...

Bizim evde bu arkadasin adi davul tokmagi idi, ne cicegini bildim ne yeme seklini..Bugun markette alsam da yapsam diye evirip cevirip kurcalarken bir de isirdigini ogrendim. Alcak, kasla goz arasi basparmagima saplandi. Sikayetciyim ve yapraklarini o sosa batirip yerken neresinden tutacagim konusunda endiseliyim:)
Bir de, hosgeldim:)

Fanfan La Tulipe said...

Sothyz, pazar gunu kendi gozlerimle gordum topraktan firlayanini. Ilerde bio sebze/meyve uretimine girisecegim, hormonsuz, kurt delikli elmalarim, soluk sebzelerim olacak guzel kokan.

Gozetmen esliginde ilk enginarimi da haftasonu pisirdim, Goddess A'ninkilerle uzaktan yakindan alakasi yok, ama yine de yenilebildi. Morkoyun, basket topu gibi at enginari kaynar suyun icine, mumkun olan en az temasla. 45 dk sonra zararsiz oluyor, yaklasabilirsin, hatta tutabilirsin :)

Herkes hosgeldi!!!

Mr_TD said...

uzun bir ara oldu bu,yeni postingler bekliyoruz :)