07/07/2007

Alegria

Bir 29 u daha boyle gecti. Belki o gun Mumu yetisemedi. Onemli degildi. Telefonda surekli sordu geldi mi? Hayir, ne gelmeliydi? Surpriz mumusu... Bir sey gelmedi ama... tamam, olabilir, panik yapmamak lazim. Arkadan selocanlarin sesleri. Sadece o telefon bile yeterliydi. Ertesi gun, hala endiseli ses: Gelmedi mi? Hayir, tamam, dayanamiyorum, tamam degil, ara su numarayi. Ben burdan arayamiyorum. Kontorleri kara delik gibi ceken bir numara ve beni anlamamakta israr eden karsidaki ses. Sorun ingilizceymis, adres ve isme ragmen. Haha, inanmakta zorluk cekiyorum. Havaalanidan Mumu'yu almama 10 dk kala kapi caliyor, avlunun ortasinda beni bekleyen kocaman bir kutu. Kutudan gordugunuz orkide cikti, portakalli cukulatalar, bitki caylari ve yine cukulatalarla beraber. Agzimiz acik kaldi. Buna karsilik en azindan benim hediyem de incelikli olmaliydi.

Voila! Cirque du Soleil'in Alegria adli gosterisi icin biletler. Alegria benim icin her zaman bir ilkgenclik hayaliydi. Lise yillarinin carsamba ogleden sonralariydi, Sapanca yolunda savrulup dort ayak ustune dusmeden evvel dinlenen son sarkiydi. Barcelona'da firsat bulamamistik. Avrupa turnesinin Paris ayaginda yakaladik bu sefer. Hayir, sadece kendim icin degil, biliyorum o da sevecek...

Gay parade icin akin akin insan hucum ediyor sehre, trafik felc. Cok kosturduk, yarim saat gecikmeyle yetistik.

Cirque du Soleil, herseyden evvel, kaliplasmis sirk anlayisini tamamen kendine gore yorumluyor. Nice iskenceden sonra cemberin icinden atlayan saklabana cevrilmis kopekler, ya da iki ayak ustunde yurumeye zorlanan ayiciklar yok. Modern dans akrobasi ile birlesmis, ortaya Cirque du Soleil cikmis.

Alegria = nese/canlilik. Gosteri, sadece karmasik sanatsal akrobasinin otesinde, her bir aktdan sonra beliren karakterlerle anlatilmak istenen, yasamin ikilemi ustune kurulu. Alegria dunyasi, kralin olmadigi monarsik bir sistem. Kendi yetersizliklerini/gucsuzluklerini gizleme amaciyla daha da katilasan hosnutsuz guclulerin dunyasi. Bu dunyada varligini surdurmek icin mucadele etmek, onlar kadar acimasiz olmak gerekli, ama oteki tarafta Alegria, bu tiranliktan kurtulunabilecegine dair tasinan umut isigi...

if you have no voice, scream
if you have no legs, run
if you have no hope, invent.


No comments: