06/09/2007

Ucak muhasebesi

Ryanair'den fiyatlar ne kadar cazip olursa olsun uzak durmak lazim. Sehrin merkezinden uzak kucuk bir havaalanina indiginden +otobus masrafi / eger gecenin bir yarisinda otobusten indiginizde metro/otobusun coktaan calismadigini farkedip kendinizi bombos sokaklarda incintopoynarken bulmak istemiyorsaniz +taksi masrafi. Bunlarin hepsini zaten hesaba katiyorsunuz o ucuz mu ucuz bilet icin ekrana tikladiginizda.

Kendi hikayeme gelince: Donuyorum artik Paris'e, yerlesmisiz, acmisim Glamour'un ispanyol versiyonunu, yorgunum zaten, kasamam anlamak icin. Allahtan takip halindeyim herseyi, Amy Winehouse'un dibi boylamasi, Cruz kardeslerin Mango macerasi ve daha niceleri... Ucak kalkmak bilmiyor, bir de o kadar kotu bir yer secmisim ki, lank diye coreklendigim yer gurultulu ciftci grubunun tam kendilerine merkez edindigi yer. Yanimda bunlarin "Bay Huzursuzu", masaldaki bezelye tanesi ustunde uyuyan prensesi. Surekli kipirdanma halinde, iletisim kurma cabalari, ama yok cicim sosyopatim bugun, hic halim yok, dokunmayin bana. Arkada iki genc muzmin bekar (avustralyali backpacker ve italyan/fransiz kirmasi miss) isi pisirmeye basladilar bile. Ucagin bir saattir kalkmamasi ne guzel de bir ortam yaratti onlar icin. Bu ne bicim rezalet! den Paris'de nerde oturuyorsun, gece yasami, gerisini duyamadim, kulaklarimi tikadim. Sinema salonunda gibiyim, aglayan cocuklar, kavga cikaran cazgir kadinlar, ara ara anons yapmaya calisan pek yakisikli oldugunu dusundugum pilot ve ingilizceden hic bir sey anlamadiklari icin "French french!!!" diye bagiran pek milliyetci frenchieler. Sonuc ne oldu beklemenin: Attilar bizi ucaktan, terminale aldilar, bekleme sureci terminalde devam etti bu sefer. Saate bakmak istemiyorum : Ucbucuk atiyorum son otobuse yetisemem diye. Mumu alarma gecirildi hemen, eee acil durum, havaalani aratildi, son otobus saati ogrenildi, gonul rahatligiyla 1bucuk saat deliksiz uyudu Fanfan LaTulipe eve donebilecegini, otlarin burudugu diyarlarda sersefil kalmayacagini ogrendigi an.

Muhasebe cetveli gibi bir tablo yapmak gerekirse eger, credit kismi daha fazla geldi bu yolculugun. Yuz temizleme jelimden de oldum, herseyi plastik torbama koymustum oysaki, ama yosun ozutlu jel bilincaltimda sivi degildi, yani o da benle gelse olmaz miydi? Hayir, o cop kovasini boyladi.

Bu sefer butun onlemleri aldim. Muji, yolculuklar icin iyi alternatifler sunuyor. Cok basarili buldugum minimalist urunler ureten bu japon markasi bizim isyerine yakinmis meger. Onu da gece taksiyle otobus duragindan donerken gordum (bu cetvelin debit kismi). Dun aksam is cikisi aldiklarim:




Bu aksam yine lowcostlardan Vueling 'le ucuyorum. Cok guzel dergi de veriyorlar, sinema, spor, moda ne ararsaniz var. Herkese iyi haftasonlari bana iyi yolculuklar!

7 comments:

Mr_TD said...

email ve banner güzel olmus :)

Fanfan La Tulipe said...

bence de cok cirkin oldu, bir tanesi flu, bir tanesi de tam ortada, arka planla uyumsuz falan, zamanim olsa ugrasicam, ama yok yok!

Mr_TD said...

emailin yazili oldugu güzel bence, hatta kabugun seklinde yazsan daha da ilginc olurdu :)

hadi bakalim, yeni calismalari bekliyoruz :)

Goddess Artemis said...

Yeni sayfa başlığın (header mı demeliydim?) güzel olmuş, kaçtır yazacağım, unutup duruyorum. O flu görüntü çok hoş :o)

Anonymous said...

Hakkaten yeni dizayn cok guzel de kac gundur nerelerdesin be fan fan?

Mr_TD said...

bankaya kadar gitmis, gelecek :),ben onun yalancisiyim :)

B5 said...

Email cok guzel!
Muji beni en cok mini not defterleri ile cezbediyor,hala cantamda bitmeyi bekliyor. Guzelmis seninkiler de..
Tum ucuz ucak sirketleri icin ozel kufur ogrenmek isterim ama soyleyebilme teknigi ile.
De Gaulle de benim el dezenfektemi aldilar minnacik, ama ayni anda 1lt koca zeytinyagini (Olivier zincirlerinde Ayvalik zeytinyagi var aklinda bulunsun) goturdum ben ilk sivi kurali ciktiginda. Birseyi adam gibi kontrol etmeyi bilmiyor bunlar. Sen yine cantana at onlari. 100ml altinda da olsa aldilar salaklar. Daha kurallari oturtamadi Fransizlar, ne maceralar HEP o ulkede ve HEP o havaalaninda.